Je sobota šest hodin večer a já přemýšlím, jestli vyrazit na fotbal. Možná i proto, že v Plzni hraje Liberec, tak jsem se rozhodl, že vyrazím. Před každým svým reportážním fotografováním přemýšlím, co udělám jinak. Rozhoduji se zapojit do akce všechny své objektivy jak 70-200 mm, tak 16-35 mm tak i pevnou 50.

Když přicházím ke stadionu, zkouším nacvakat několik reportážních fotografií z okolí. Davy mířící na stadion, autobus hostí, noční stadion atd. Pro tyto účely je jednoznačná volba můj oblíbený širokáč a i tak je nutné použít iso 1600, které už nerad používám. Přeci jen v kombinaci se 7D už kvalitu fotografií degraduje více, než je zdrávo.

V útrobách stadionu vyzvedávám svoji vestu, posilním se jednou z nachystaných bagetek a vyrážím na trávník. Pohybují se kolem mě celebrity, jak lokální tak i národní důležitosti. Přímo přede mnou vřele diskutuje Míra Bosák s Dušanem Uhrinem ml. a Pavlem Kukou. Kousek opodál pan Paclík povzbuzuje domácí matadory. Testuju objektivy. Na můj 70 – 200 mm celkem hezky díky posílenému místnímu umělému osvětlení pasuje nastavení f/2.8, 1/800 sec při iso 800. Při používání 16 – 35 mm volím konzervativnější f/5.6, 1/250, iso 640. Přestože jsem rozhodnutý použít i pevnou 50ku na cosi jako portrétní fotografie, musím bohužel dodat, že je to pro fotbal ohniskově špatně řešené. Není to ani dost dlouhé, ani moc krátké. Budu doma přemýšlet o tom, jak a kde ho příště víc použiju.

Když jsem byl naposledy fotografovat fotbal v Plzni, tak plzeňská Viktoria vyhrála odvetný zápas proti Olympique Lion. Bohužel série fotografií, které jsem si přivezl domů poukázala na stále se dle mého soudu zvětšující se problém s neostrostí fotografií. Na většině z nich fotoaparát proostřil několik metrů za rychle se pohybující objekt.

To celé rozhodlo, že svůj set Canon 7D + Canon 70 – 200 mm f2.8 USM L vezmu do autorizovaného servisu AWH na seřízení. Přestože AWH na mě dlouhodobě působí velmi chladným dojmem, telefonní linku zrušili a jakákoliv jejich písemná komunikace vypadá takto :  „nelze určit. Navštivte naši prodejnu“, „ano“ nebo „ne“, tak jednání zaměstnance na pobočce bylo férové. Vysvětlil jsem mu celý můj problém, že přístroj je nespolehlivý pouze při průběžném ostření. Pán trochu nechápal, ale přístroj do opravy vzal. Po týdnu bylo vše za 1000 Kč opraveno (jedna z levnějších  oprav v AWH), nýbrž výsledek se na dalším fotografování fotbalu opět nedostavil. Stejné jako předtím.

Rád bych vyšel vstříc svým zákazníkům ještě více než obvykle a proto jsem se rozhodl nabízet dopravu na svatby + obřad do vybraných lokalit zcela zdarma. Doprava do dalších lokalit bude upřesněna při osobní domluvě.

 http://otakarvorisek.cz/cenik-dopravy-svatba

 

Tak prodej zvýhodněných voucherů na můj kurz "Fotografujte zvířata v zoo jako profesionálové" na http://www.slevomat.cz/sleva/333719-fotograficky-workshop-fotografujte-zvirata-nejen-v-zoo-jako-profesionalove sice skončil, ale stále je možné se do něj přihlásit také individuálně za standardní cenu 990 Kč, která je myslím stále velmi zajímavá.

 

Více kategorie Workshop a Kontakty

Ve svých krátkých článcích na svém blogu se pokusím vždy jednoduše vysvětlit některé fotografické téma. Vynechám v něm teorii, té je všude na internetu dost a budu se věnovat konkrétnímu nastavení přístroje.

Rozostřeného pozadí lze dosáhnout v podstatě s každým objektivem a fámu, že rozostřeného pozadí lze dosáhnout pouze se světelným objektivem si v praxi vyvrátíme. Zjistíme, že i s nejlevnějšími setovými objektivy, levnými kompakty lze dosáhnout příjemně rozostřeného pozadí.

 

1) Prvním často opomínaným předpokladem pro efektně rozostřené pozadí začíná skutečností, že máme přesně a precizně zaostřený hlavní motiv. Máme li stativ a možnost manuálního ostření, máme přesnost pouze ve svých rukách. Po stisknutí spouště fotoaparátu je velmi důležité přístrojem nehnout ani o píď, dokud není fotografie uložena.

2) Dalším předpokladem pro rozostřené pozadí je zajistit, aby za fotografovaným objektem bylo co nejvíce prostoru. Příklad pro pochopení. Ideální například bude, pokud budu fotografovat osobu, za níž bude les ve vzdálenosti 1 km. Špatné řešení je pokud fotím osobu, která stojí půl metru před zdí. Rozumíte?